söndag 13 december 2009

Karlsta' tur med familjen!

Idag har vi varit i Karlstad och shoppat.. först Biltema där vi inhandlade konsollhyllor.. (Putte på sitt eget lilla pinsamma vis...) ;) Så medan min kära sätter upp panel så kan jag pyssla med det ifall lilleman godkänner.

På Ikea inhandlades en ny matta till finrummet -så dax! ;) Sen skulle vi köpa med en byrå till L-M och Ronny, jo, men visst inga problem! :D ...och det var det inte heller förrän byrån brakade rakt i golvet efter kassan... mitt bland ALLA människor som är ute och handlar nu... Snacka pinsamt... :-S jo, då byrån gick ju så klart sönder... jahaja... Putte fick med sig kvittot och den trasiga byrån till reklammatinsdisken och fick mycket riktigt pengarna tillbaka........ hmm... sen bidde det ingen byrå... :-S  Det är verkligen kaos på hög nivå när vi är ute! ;) ...det kanske är så att det är en mening med allt?? ...för när vi kom ut till bilen (lr rättare sagt, jag och barna gick ut före.. vi ville inte vara med på brottsplatsen... ;) När putte sen kom och vi skulle lasta in i bilen.... ja.. tror faktiskt inte att byrån hade fått plats.... med en barnvagn som tar halva bagaget ochs edan en stor j***a matta och konsollregalar (eller vad det nu heter...) +det vanliga på Ikea... ojojoj... gubben som satt i bilen bakom gapade inte med snudd på...

Hem kom vi iaf lagom slitna, ....med E N fjutta julklapp rikare... (En bok till Isac.. titel: Prutt! haha, den har även ljudeffekter så man riktigt får den rätta känslan! =o) kan säga att vi hade definitivt flera att inhanda egentligen.. Men min tanke är att besöka den bästa leksaksaffären i Ch-berg i morgon, där lär jag hitta det jag söker! Ett nytt försök, jag och Felix fixar julklapparna och Putte och Freja är hemma och grejar. Bra fördelning tycker jag! ;)

I morgon ska panelen upp och garderoberna/förråden börjar ta form på riktigt! Pappa var ju här i fredags och reglade klart både uppe och nere. Även om min far tycker att det blir för instängt så hävdar jag bestämt att det kommer att bli S K I T B R A!!!! :))

Här åkte spaljén ner! :)


....gott det ska bli att kunna stänga in allt under trappan!




Stor och liten snickare! :) Lätt att få ngt gjort!! ;) Men min far är ju beviset på att karlar faktiskt kan göra två saker samtidigt! ;) För när han är här går det undan!! =))


Eftersom båda förråden kommer att gå ihop, eller panelen iaf, så växer ju båda fram redan nu! Jä likert!! :))

Så nu hoppas jag på att nästa kort jag lägger in blir med panel på reglarna!!! I morgon så! ;)

Goood natt dear friends! <3

2 kommentarer:

  1. Ååååå!! Det kommer bli så bra Linn! Å VITT........ Jä likert!! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. hahah!! jao! Vitt överallt ska dä va! Jä likert agg!! ;))

    SvaraRadera