söndag 6 december 2009

det går framåt, sakta med säkert! =)

Andra advent.. jo, det är två veckor kvar till jul och vi borde hinna... nästan alla reglar är klara, panelen är grundmålad.. vi har grejjer på varenda kvadratmillimeter uppe i hallen nu.. Frejas nya rum är tömt på förrådsgrejer och har nu intagit sin nya roll som målarateljé! ;)

4 madrasser, En kubik leksaker, skor, kläder... jahaaa.. är det därför man ska ha förråd?? ;)

fy f*n... jag får rysningar av att se på den lila tapeten som jag SKULLE ha... :-/

Jag har god förhoppning på att kunna få klart iaf förrådet innan jul.. men just nu har jag en tung matta med stress hängande över mej.. och det är arbetet på 5 sidor som ska in på tisdag... :-/ gaaaa!!! Jag har skrivit 2½ och vet liksom inte helt hur jag ska få till det, jag brukar ju lösa det mesta men detta känns för närvarande jäkligt övermäktigt! ...Men med nya tag i morgon så syr jag nog ihop ngt... det är inte värre än att jag får tillbaka det och får komplettera. Det är det värsta som kan hända. Lugnt och fint.

Tillbaka till projekt övervåning: Freja ska ha det nya sovrummet uppe, eftersom det blir så stort har vi starka funderingar på att göra en vindsgarderob av en bit av snedtaket. Det är verkligen inte nödvändigt att ha ett barnrum på ca 25 kvadrat! Så det lutar väl emot det.. tror det blir bra! :)


Frejas blivande rum!

Färdigkapad panel som är grundmålad! :):)

Det är så underbart att äntligen fått bollen i rullning! Man går och trampar i samma spår och NUU är det dax att få till det! ...det enda som kan vara lite små trixit är lillemannen, han kan liksom inte vara på övervåningen alls.. och i och med det får man inte så mycket gjort.. sen så sover han ju uppe också... och då kan man inte väsnas för mycket.. hmm... Men min kära svärmor kanske kunde hjälpa till ngn dag och då blir man ju extra effektiv. Det återstår att se! :)

*** Skickar ett stooort G R A T T I S till ILEA som fyller 1 år idag!! Hipp Hipp Hurra!!!!! ***

2 kommentarer:

  1. Tjenixen, jag kan förstå hur du har dä, vi bodde på dä viset i ca 2 år, men utan SMÅ barn ;) men en sak är säker...dä blir bra när dä ä klart. Tur du har en händig far ;).

    SvaraRadera
  2. det är ingen drömsits, håller helt med, men så gott när det blir klart!! Jag kan tacka min lyckliga stjärna eftersom jag har en så händig och snäll far!!! :)

    SvaraRadera