torsdag 18 mars 2010

förvirrande verklighet...

Vinter/våren -07 bestämde jag mej för att utbilda mej. Utbilningen skulle gå på distans från Årjäng och efter 3 ½ år skulle jag bli förskollärare. Efter det lovades det att det skulle komma ett kompletterings halvår och då fick jag lärarkompetensen att jobba i skolan med barn upp till 11 år. SUPERT! .....

...men som sagt verkligheten är ofta en annan och något förvirrande! Idag fick jag nog! Massa olika bud om kompletteringens vara och icke vara... Så jag ordnade skallgång efter lärarutbildningens studievägledning och ansvarig! Jag vill veta nu!

Ansvarig lyssnade på mig och kom och informerade oss alla 80-90 st... Jo, en komplettering kommer det att bli -hösten -11. Fine... MEEEEN det krävs numera Matte B för att söka.... FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

det har inte jag... jag gjorde ett litet tafatt försök på Komvux, typ -01, men fullföljde det adrig.. Men uppenbarligen måste jag nu... hur fan det nu ska gå till... *gråååt* det innebär att jag måste börja redan nu i höst -parallellt med kursen småbarnspedagogik och 10 veckors examensarbete..... jaaa, varför inte????

VARFÖR!!! Kan det aldrig gå riktigt lätt?? Jag måste uppenbarligen alltid köra den jobbiga vägen... men va fan... sommaren -12 är jag lärare och då JÄVLAR! Jag vägrar ge upp nu när jag kommit så långt! ...med eller utan ekvationer och vad det nu heter allt.... ;)


Jag måste se det hela positivt! Jag kommer att få jobba med barn mellan 1-12 år, jag kommer att ha en bred kompetens. Det handlar återigen om att alltid se bra i dåligt. :)

2 kommentarer:

  1. Jä begriper inte hur du klarert!! Men du är en härlig energimaskin! Allt du ger dig in i fullföljer du med bravur!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Detta klarar du galant kära kusin vitamin :) Kram catrin

    SvaraRadera