måndag 16 november 2009

svininfluensavaccin...........

....det är inte lätt att ta beslutet, om vaccinet alltså.. men nu är i allafall tiden bokad och både Felix och Freja ska vaccineras på onsdag.... hoppas nu det är rätt beslut!

Idag har jag gjort första dagen på praktiken. Två veckor ska jag vara på Pillret Röd, ska bli kul men oron finns allt lite smygande runt hörnet.. om grisbacillerna alltså.... håller tummarna för att de inte vill hoppa på mej! ;)

För övrigt har jag två suuuper slitna barn efter helgen... Felix klubbsomnade vid kvart i sju idag... när han åt sin välling.... hör inte till vanligheterna! Freja är svart under ögonen, men passar på att göra ALLT annat än att sova så som kissa ofta... henne hotade jag med att hon snart fick gå ut och springa för att bli trött.. hon fick välja.. hon valde att gå upp att sova och nu sover hon.... halv elva... gumman ska orka skolan i morgon också..... inte lätt att va stor/liten!

Idag har Felix tagit den riktiga premiären med gåbilen! Full fräs var det!!! :-D Det är så himla kuuul!!



...jag har lite ångest.. jag har skrivt in Felix på förskolan från och med augusti -10.. men inser mer och mer att det kommer att bli april -10.. till våren ska jag ha praktik i 5 veckor och då kommer jag inte att kunna pussla ihop mamma och Birgitta som barnvakt -dax att inse fakta! ..sen borde jag ju ta mitt förnuft till fånga och ta till mej lite av det jag nu läser, det funkar oftast väldigt bra att skola in från ett år och halvåret därefter... så i morgon är det väl jag som ringer och ändrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar