måndag 9 november 2009

Novembermåndag

Måndag -igen!! Veckorna rasar iväg och jag hinner som inte helt med.. ;)

Svininfluensan..... alla pratar knorr och jag funderar.... i vanliga fall är det emot min principer, varför spruta in massa gegga i kroppen kanske i onödan?? ... Men samtidigt skulle jag ALDRIG kunna leva med mej själv om vi inte skulle ta den och barna bleve jättesjuka och så... Vi har bestämt oss -vi ska ta grissprutan. Men inget självklart val. Men ju mer det kryper inpå en dessto mer skrjsen blir jag onekligen.

Freja skulle ta sin spruta idag, men är jättehostig igen och är hemma från skolan idag. Sker allt av en mening? ...

Denna helgen har jag haft överdos av energi!!! :-) inte ofta så det gäller att stå i när det välter över en! ;) Tapetserat köket och börjat måla panelen över trappan vit. Första lagret klart!!! och det blir sån skillnad! =) Jag har avveerkat furu i perioder nu och nu är det dax för trappartiet och övervåning!! + att garderobsbygget som jag INTE har glömt ska påbörjas inom snar framtid!!

....men det blir inge gjort om jag sitter här! ;)

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig i vaccindebatten. Var HELT emot det, men har nog ändrat mig efter persen vi hade här hemma.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju det... ju närmare det kommer dessto mer inser man att man faktiskt är sårbar... tufft val....

    SvaraRadera