tisdag 12 oktober 2010

snaran dras åt..

Nu har jag snart gått färdigt min utbildning... 3½ år avklarade, bara slutklämmen på denna kursen och sen examensarbetet kvar...
Jag tycker ju att jag kanske borde ha lärt mej att det faktiskt finns uppgifter att göra när man är student.. inte bara ha praktik och tycka livet är alldeles underbart.. drömma om att man är färdig och får det perfekta jobbet... hmm..

Jag är en evig optimist, allting löser sig till slut -vilket förvisso är helt sant, men nu när jag smyger mig in på it´s så innimellom för att se om det hänt ngt nytt, gör jag det med en liiiiten liiiten klump i magen. Det ständiga tecknet på att jag inte gjort det jag ska.

Jag har inte läst det jag borde (som så många gånger förr..) och känner att jag har dålig koll på det mesta, men.. det är inte heller första gången. Jag vet att jag har mera koll än vad jag tror oftast och att det inte brukar vara några problem aatt få ihop ett arbete som blir godkänt. SÅ alltså är det lika bra att sluta fundera och ta det som det kommer. Vet ju att jag får ihop det i slutändan! Det värsta som kan hända är att jag får retur på arbetet och får då göra kompletteringar. No big deal! :)

Annars njuter jag av det underbara höstvädret! :)) I morgon ska vi laga mat ute på Pillret där jag gör min praktik. Något jag sett fram emot sen vi bestämde det.. men lite oro känner jag inför det.. har inte hunnit prova själv hemma så jag vet att det blir ätannes.. men vi har en livlina kvar -skulle det bli dynga och dritt ringer vi bara Venedig. Det är ju onekligen ett sätt att äta ute det också! ;)) hahha.. nej, då, jag är säker på att maten kommer att bli jättebra! ...Bara jag pallrar mej i säng och kommer upp i tid i morgon. så, GOD NATT! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar