tisdag 6 juli 2010

penicillinkur nr. 2....

Sveriges sjukvård är fantastisk... säkert.. vi har det säkert väldigt bra beroende på vad man jämnför med.. MEEEN när de inte ens kan lyssna på en fjuttig tvåbarns morsa som talar om för en vecka sedan att kåvepenin inte brukar ta bort svinkoppor utan herracillin brukar vara bättre... neeej neej, läkarna ska ju veta mest! NOOOOT...

Idag har vi varit hos den absolut mest virriga läkare jag någonsin träffat på.... jo, men du kan ta halsprov om du vill, men du behöver inte, men det vore nog bra lr nej, varför utsätta honom för det när han ändå får penicillin... eller du gör som du vill, men det är klart då måste ni ju vänta en halvtimme på det, nej, du behöver inte. -om du inte vill???? VA???? Hallå!! det är DU som har pluggat i hundra år för att kunna tala om för mig vad som rimligast vore bäst ELLER??? Jösses! Han hann att skrämma i hjäl Felix inom 2 sekunder, dök ner i ansiktet på honom och halft vrålade "och vad är det för fel på dej???" Därmed stormskrek min son... suck!!

men efter mycket virrigt tugg fick min son iaf en ny penicillinkur och nu hoppas vi på att skiten snart försvunnit.

Idag har jag verkligen insett att man lär sig otroligt mycket på hur andra människor beter sig... både chockad och nu i efterhand skrattar jag åt'en!

Ta vara på er och era nära!!!

1 kommentar:

  1. Hahahaha! Förlåt att jag skrattar lite här. Det är hemskt sorgligt egentligen att det ska behöva va såhär men sättet du beskriver mötet mellan läkaren och felix var väldigt komiskt :-)

    Nu hoppas jag lillfisen ska slippa skiten och bli frisk.

    Tack för din fina kommentar på jolins. Ja, vi är några riktiga hejjare på att snickra ju ;)

    SvaraRadera